کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به زودی| رونمایی از سامانه جدید ویژه کارگران استان تهران

20 آبان 1397 ساعت 5:18


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "حاتم شاکرمی" در جریان بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از شعب اداره کل تعاون استان، با بیان اینکه حجم کار در اداره تعاون غرب تهران معادل 3 استان کشور است، اظهار کرد: شعبه شمال غرب اداره کار استان تهران بزرگترین اداره در سطح تهران است، اداره کار در استان تهران 5 شعبه شمال، جنوب، غرب، شرق و شهر ری دارد. که بزرگترین شعبه آن از نظر حجم ارباب رجوع و کارکرد در غرب تهران، معادل سه استان ایلام، کرمانشاه و همدان است.

* رسیدگی به 100 هزار شکایت کارگر و کارفرما در سال!

وی با اشاره به اینکه در سال، 100 هزار پرونده شکایت در این اداره رسیدگی می شود، افزود: براساس آمار 7 ماهه سال جاری، 9 هزار مورد شکایت کارگر و کارفرما ثبت شده است، در حالی که آمار یک ساله اداره کار استان کرمانشاه 5 هزار مورد است.

*حدود 4 میلیون کارگر در استان تهران وجود دارد

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین درباره آمار کارگران استان تهران گفت: در کشور 12 میلیون و در استان تهران حدود 4 میلیون کارگر وجود دارد. از این میان 3 میلیون و 350 هزار نفر کارگر بیمه شده و 700 هزار بیمه نشده گزارش شده است.

*بیشترین کارگران  و خاص ترین کارفرماها در حوزه صنعت است!

وی با بیان اینکه خاص ترین کارفرما ها در استان تهران در حوزه صنعت است، افزود:  220 هزار واحد تولیدی، صنعتی، خدماتی و صنفی در استان تهران وجود دارد. از میان 220 هزار واحد 17 هزار واحد صنعتی است و نشان می دهد عمده کارگران استان تهران، صنعتی هستند. در حالی که جامعه کارگری صنعتی با کارگران صنفی بسیار متفاوت است.

*چالش کاهش فعالیت تولیدی و اخراج کارگر!

شاکرمی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه ورودی پرونده های شکایت کارگر و کارفر 21 درصد رشد داشته است، اظهار کرد: مهمترین چالش جامعه کارگری و اداره کار، بیمه و حقوق و معوقه است. کارگران بیشتر به دلیل کاهش فعالیت های تولیدی به اسم تعدیل نیرو اخراج می شوند، در حالی که سهم مهمی در تولید کل کشور داند.

*اجرای پایلوت سامانه ویژه کارگران تا 3 ماه دیگر؛ پایان مراجعه حضوری کارگر

رئیس اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین از اجرای پایلوت سامانه ویژه "کارگران" تا 3 ماه دیگر خبر داد و گفت: این سامانه 30 زیر سامانه دارد و حدود 40 خدمت به جامعه کارگری ارائه می دهد. اولین مورد دادخواست شکایت است که دیگر نیازی به حضور کارگر و کارفرما در اداره کار نیست فقط یک بار مراجعه برای تعیین هویت کارگر انجام می شود و مابقی رسیدگی ها به صورت بر خط و سیستمی است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1512

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1512/زودی-رونمایی-سامانه-جدید-ویژه-کارگران-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir