کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح های پژوهشی باید مصوبه شورای برنامه ریزی استان را بگیرد

11 آبان 1397 ساعت 17:45


"محمدرضا همایی ابیانه" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به ابلاغ درخواست دریافت عناوین پژوهشی و توسعه فناوری دستگاه های اجرائی استان تهران، اظهار کرد: کمیته منتخب پژوهشی استان تهران، که مصوبه کارگروه پژوهشی استان است با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، دفتر توسعه مدیریت و منابع استانداری، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، مرکز پژوهش ها و کارشناسان برنامه و بودجه سازمان مدیریت استان تهران برای ارزیابی طرح های پژوهشی تشکیل شد. 

وی افزود: از میان 25 دستگاه اجرایی، 18 دستگاه برای ارائه عناوین پژوهشی اعلام آمادگی کرده و تاکنون بیش از 70 عنوان پژوهشی مورد ارزیابی کمیته پزوهشی استان قرار گرفته است.

*اعتبار پژوهش در شورای برنامه ریزی متمرکز شده است

مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری با اشاره به موضوع ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 (بند ح تبصره 9 بودجه 97)  افزود: براساس این ماده دستگاه های اجرایی یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را (بجز فصل 1 و 6) باید صرف پژوهش کنند، این میزان از اعتبارات هزینه ای دستگاه ها در سال 97، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان متمرکز شده تا براساس سیاست های بالادستی کشور و اسناد توسعه ای استان از جمله سند توسعه برنامه ششم، سند آمایش و ...اعتبارات پژوهشی اختصاص یابد. 

 همایی گفت: دریافت اعتبار پژوهشی دستگاه های اجرایی منوط به تصویب آن طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان است. همچنین در سال جاری دستگاه های اجرایی فقط می توانند با مراکز پژوهشی و فناوری که مجوز وزارت علوم، وزارت بهداشت یا قانون مجلس دارند قرارداد منعقد کنند و از انعقاد قرارداد با افراد (اساتید دانشگاه) منع شده اند.

*2میلیارد تومان بودجه طرح های پژوهشی استان تهران

وی با بیان اینکه عناوین پیشنهادی پژوهش باید پیوست علمی برای حل یکی از چالش های استان تهران داشته باشند، گفت: بودجه طرح های پژوهشی 2 میلیارد تومان و در اختیار مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت استان تهران است و ما به طور جداگانه ابلاغ می کنیم. پیش تر دستگاه های اجرایی مکلف بودند از یک درصد اعتبار پژوهشی استفاده کنند در غیر این صورت یک درصد اعتبار باید در فروردین ماه سال بعد به خزانه واریز می شد. در حالی که امسال دستگاه اجرایی هیچ تکلیفی در برابر یک درصد اعتبار پژوهشی نخواهد داشت.  ممکن است کل اعتبار پژوهش استان براساس سیاست های ابلاغی به یک طرح و یا به چند طرح اختصاص یابد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1500

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1500/طرح-های-پژوهشی-باید-مصوبه-شورای-برنامه-ریزی-استان-بگیرد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir