کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگی روسیه برای سرمایه گذاری اقتصادی در تهران

25 اسفند 1394 ساعت 7:02


به گزارش پايگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، سید حسین هاشمی در این دیدار ضمن خيرمقدم، با بيان اينكه در استان تهران محدوديت توسعه صنايع تا شعاع 120 كيلومتري وجود دارد گفت: با اين وجود بيش از 17 هزار واحد صنعتي و 200 هزار واحد توليدي در استان تهران فعال هستند.

وي با اشاره به اينكه سياست ما نوسازي و بازسازي صنايع است، افزود:‌ در استان تهران دو منطقه ويژه اقتصادي و منطقه آزاد اقتصادي براي سرمايه گذاري با كشورهاي خارجي در حال ايجاد است.

ظرفیت های مثبت توسعه همکاری استان تهران و استان چيليابينسك 

دوبروويسكي استاندار چيليابينسك هم در این دیدار با اشاره به اينكه سفر به استان تهران به عنوان يكي از استان هاي كليدي ايران براي ما اهميت زيادي دارد، گفت:‌ استان چيليابينسك به عنوان مركز صنعتي در فدراسيون روسيه است و يك سوم متولوژي ماشين آلات روسيه متعلق به اين استان است.

 وي بخش كشاورزي استان چيليابينسك روسيه را توسعه يافته برشمرد و عنوان كرد:‌ استان تهران و استان چيليابينسك ظرفيت هاي مثبتي براي توسعه همكاري دارند و در سال 2011 تبادل كالا بين استان ما و ايران بيش از يك ميليارد دلار و 100 ميليون دلار بود.

وي ادامه داد:‌ از سال 2011 تبادل كالا ميان استان چيليابينسك با ايران كاهش يافت و در حال حاضر حدود 150 ميليون دلار است كه راضي كننده نيست.

دوبروويسكي عنوان كرد: در حال حاضر آمادگي  صادرات آلياژ فلزي به تهران را از سوي يكي از شركت هاي مطرح روسي در زمينه توليد ماشين آلات سنگين را داريم.

استاندار چيليابينسك با اشاره به اينكه كشور ايران  پتانسيل بالايي علاوه بر صنعت در زمينه نيروي انساني و اجتماعي دارد، افزود: علاقمند تبادل دانشجو و صنعت توريست با استان تهران هستيم.  

وي با بيان پيشنهاد برقراري روابط دو جانبه اقتصادي و صنعتي با استان تهران گفت:‌ قرار است در سال 2020  همايش سازمان همكاري شانگهاي در استان چيليابينسك برگزار شود.

در ادامه ديدار، استاندار تهران با اشاره به اينكه موضوع صنعت فلزات و آلياژ در توسعه اهميت زيادي دارد گفت:‌ استان تهران امكان تامين نياز مواد غذايي استان چيليابينسك را دارد و مواد غذايي استان تهران به خيلي از كشورها صادر مي شود.

هاشمي امكان برقراري روابط در صنعت توريسم ميان دو استان را نيز پيشنهاد داد و عنوان كرد: امكانات استان تهران براي توريست ها جذابيت زياد دارد.

وي با بيان اينكه دانشگاه هاي مطرحي همچون دانشگاه صنعتي شريف، علم و صنعت و اميركبير در صنعت و متالورژي پيشتاز هستند گفت: زمينه همكاري دو استان در اين زمينه فراهم است.

هاشمي در پايان سازمان هاي" ايدرو"(خودروسازي) و ايميدرو(صنايع و معادن) را دو سازمان مهم توسعه اي در ايران عنوان كرد و افزود:‌ روسيه در ايران مي تواند بازار خوبي در بخش متالورژي داشته باشد.


کد مطلب: 145

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/145/آمادگی-روسیه-سرمایه-گذاری-اقتصادی-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir