کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای 5078 حکم قضایی تخریب بناهای غیر مجاز در سال 94

25 اسفند 1394 ساعت 6:07


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حسن كريمی با اشاره به اقدامات ستاد ساماندهي، پيشگيري و مقابله با ساخت و سازهاي غير مجاز در استان تهران طي سال ۹۴ گفت: اين ستاد با مديريت و نظارت استانداري تهران و عضويت مديريت ۳۸ گانه دستگاه هاي اجرايي، قضايي، امنيتي و اطلاعاتي و نظامي و امنيتي از ابتداي تشكيل  ۴۱ جلسه برگزار کرده است.

وي افزود:‌ اين جلسات منجر به تصويب ۴۹۱ مصوبه شد كه در پي آن بيش از ۱۸۶۸ هكتار از اراضي تصرف شده غيرمجاز آزاد شده است.

به گفته كريمي، از تعداد ۴۹۱ مصوبه، ۳۸۰ مصوبه منجر به اقدام شده و ۸۱ مصوبه در دست پيگيري است كه  اجراي ۳۰ مصوبه نيز محقق نشده است.

معاون امور عمراني استانداري تهران ادامه داد:‌ تعداد ۲۸۵ مصوبه مربوط به فرمانداري هاي ۱۶گانه استان تهران، ۴۳ مصوبه مربوط به شهرستان هاي استان تهران، ۹۷ مصوبه مربوط به دستگاه هاي اجرايي، نظامي، انتظامي و خدمات رسان و ۶۰ مصوبه مربوط به دبيرخانه ستاد ساماندهي، پيشگيري و مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز استان است.

كريمي با اشاره به اينكه ۸۳ مصوبه مربوط به ۶ ماهه دوم سال ۹۲، ۲۳۳ مصوبه مربوط به سال ۹۳، ۱۶۹ مصوبه مربوط به سال ۹۴ است، افزود: مهمترين دليل كاهش مصوبات ستاد در سال ۹۴ را مي توان لزوم پيگيري مصوبات قبلي دانست.

كريمي تصريح كرد:‌ در بين شهرستان هاي استان بيشترين مصوبات به ترتيب مربوط به فرمانداري هاي تهران، شميرانات، پرديس، دماوند و پاكدشت است.

براساس سخنان رييس ستاد مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز استان تهران؛ در نتيجه مصوبات فوق بيش از ۱۹۴۷ حكم تخريب قضايي در خصوص مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز صادر شده كه با احتساب احكام صادر شده پيش از تشكيل ستاد، ۵۰۷۸ حكم قضايي در خصوص تخريب بنا هاي غيرمجاز تا پايان سال ۹۴ اجرا شده است.

وي ادامه داد:‌ اجراي احكام مذكور زمينه ساز آزادسازي حدود ۱۸۶۸هكتار اراضي از يد متصرفان و زمين خواران شده است.

گفتني است؛ از ديگر اقدامات انجام شده توسط ستاد مي توان به اين موارد اشاره كرد؛ پيگيري اخذ گزارش لازم از دستگاه هاي استاني در مورد اجراي احكام صادره قضايي مبني بر تخريب اماكن و ديواركشي هاي غيرمجاز و آزادسازي اراضي تصرفي در شهرستان هاي استان تهران.

بازديد ميداني از ساخت وسازهاي غيرمجاز در سطح استان و تهيه گزارش هاي تصويري به شكل مستند هاي خبري براي طرح در جسات ستاد ساماندهي، پيشگيري و مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز استان.

شركت در جلسات ستاد به صورت دوهفته يكبار ارايه گزارش هاي كارشناسي استخراج صورتجلسه و پيگيري مصوبات.

آسيب شناسي پديده هاي مرتبط با ساخت و ساز هاي غيرمجازبراي انجام اقدامات پيشگيري و شناخت خلا هاي قانوني.

بررسي عملكرد فرمانداران بخشداران و شهرداران در مورد نحوه مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز.

برگزاري جلسات هماهنگي با نمايندگان دستگاه هاي اجرايي در مورد نحوه اجراي مصوبات ستاد.  

انتهای پیام/


کد مطلب: 144

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/144/اجرای-5078-حکم-قضایی-تخریب-بناهای-غیر-مجاز-سال-94

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir