کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رتبه اول کشاورزی استان تهران در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

19 شهريور 1397 ساعت 11:19


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "کریم ذوالفقاری" در بیستمین جشنواره شهید رجایی استان تهران، اظهار کرد: همه فکر می کنند کار در کشاورزی تهران سبک است چرا که اصلا کشاورزی ندارد، در حالی که زمان ورودم به تهران متوجه شدم که این بخش اقتصادی در پایتخت بسیار مظلوم واقع شده است.

وی افزود: مظلومیت کشاورزی در تهران اینگونه است که تهران به اندازه آذربایجان غربی که مهد کشاورزی ایران است، محصول کشاورزی تولید می کند. آذربایجان غربی 6 میلیون و 100 هزار تن و استان تهران 5 میلیون  و 700 هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند. این در حالی است که محصولات استان تهران از نظر نیم کیلوگرم بها ارزشمند تر از محصولات آذربایجان غربی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: استان تهران با وجود مساحت 2 درصدی از اراضی کشور حدود 5.5 درصد محصولات کشاورزی (به ارزش بیش از 11 هزار میلیارد تومان قبل از گرانی دلار) کشور را تولید می کند.

ذوالفقاری گفت: تلاش ما در اداره کل جهاد کشاورزی نهادینه کردن فرهنگ سازمانی و خارج کردن بخل اداری بوده و این فراتر از گزارش عدد و رقم است. اعتقاد من در اداره این است که ما باید کارکُن بجای کارمند داشته باشیم. جو کارمندی سیستم اداری را دچار چالش کرده است. کارمندی یعنی سیستم 8 صبح تا 4 بعد از ظهر.ما باید از 4 ارباب رجوع 3 نفر را راضی راهی کنیم.

وی ادامه داد: در سال زراعی 96_97 دو هزار و 600 میلیارد تومان در استان تهران از محل منابع تلفیقی و یارانه دار و منابع داخلی بویژه بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت شده است. در بخش اشتغال روستایی بخش کشاورزی رتبه اول را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر دارد. (بیش از 150 میلیارد تومان)

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران افزود: ما با 70 درصد پرسنل کار می کنیم و تمام جلسات شورای راهبری با حضور نماینده سازمان مدیریت تهران به طور منظم برگزار شده است. 2 نرم افزار موبایلی به فاصله 6 ماه برای صدور مجوز راه اندازی کردیم.

وی موضوع آب را بزرگترین چالش کشاورزی استان تهران عنوان کرد و گفت: استان تهران استثنایی ترین استان کشور است که 45 درصد آب های استان را مصرف می کند. کشاورزی بدون تفکر آبی بی معنی است و کشاورزی پایدار باید با نگاه بهینه به مصرف اب ایجاد شود. یک متر مکعب آب در کشور 1.5 کیلو و در استان تهران بیش از 2 کیلو است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1323

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1323/رتبه-اول-کشاورزی-استان-تهران-پرداخت-تسهیلات-اشتغال-روستایی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir