کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفتگوی اختصاصی عنوان شد

ابتکار شهرداری شهریار مدل اقتصادی شد/ اعلام بسته سرمایه گذاری

18 اسفند 1394 ساعت 6:25


مسعود رهنما در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به پتانسیل های اقتصادی شهرستان شهریار گفت: سرمایه گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار موضوعی بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در استانداری تهران پیگیری می کرد. پس از آن شهرداری شهریار با مشورت شرکت خارجی هلمز ۳۲ لکه اقتصادی شهر را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه را در قالب ۱۶ پروژه رونمایی کردیم که ۸ تای آن به ارزش ۷۵۰ میلیارد تومان عملیاتی شده و ۸ پروژه دیگر آماده ارائه به بخش خصوصی سرمایه گذار است.

شهردار شهریار گفت: این مدل از سرمایه گذاری، از سویی درآمد پایدار شهری و از سوی دیگر ارزش افزوده بر املاک شهرداری محسوب می شود؛ به عبارتی دیگر شهرداری به جای فروش زمین های شهرداری (خام فروشی) طرح را به همراه زمین و تسهیلات در اختیار سرمایه گذار قرار داده و قدر و سهم خود را از طرح های مشارکتی می گیرد.

رهنما در ادامه به جزئیات برخی طرح ها اشاره کرد و گفت: ما قرارداد ۸۵ میلیارد تومانی با شرکت آبادراهان پارس برای احداث سه تقاطع غیرهمسطح منعقد کردیم؛ تامین این رقم برای شهرداری سنگین است، اما پس از اتمام، پروژه در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت و در حال حاضر این طرح ۴۵ درصد پیشرفت داشته است.

شهردار شهریار گفت: این مدل اقتصادی می تواند الگویی برای همه شهرداری های کشور باشد؛ معاون عمرانی وزیر کشور و استاندار تهران برای تدوین آکادمیک این مدل اقتصادی و ابلاغ آن به شهرداری ها نظر مساعدی دارند. البته این مدل برای مجموعه مدیران شهری قابل قبول نبود؛ درحالی که ما طی ۹ ماه ۴ پروژه و اکنون هم ۳ پروژه عملیاتی کردیم.

 وی افزود: در بسته سرمایه گذاری اقتصادی شهرستان شهریار، میدان تره بار به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، شهربازی، مناقصه سیتی سنتر شهریار به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان با بازگشت سرمایه ۳۵ درصدی به شهرداری و رستوران هوایی وجود دارد.

رهنما گفت: در میان طرح ها طرح ایجاد آزادراه تهران-شهریار برای خارج کردن شهر از بن بست، سبک کردن حجم ترافیک است که منتظریم طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی تایید شود. همچنین آزادسازی زمین برعهده شهرداری است و بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده طی ۲۰ سال طرح را به اتمام رسانده و در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی درباره ظرفیت گردشگری شهرستان شهریار گفت: وجود ۳۰۰ هکتار اراضی دست نخورده و بکر در شهریار تحت عنوان اراضی بالابان و وجود سه قلعه تاریخی نشان از پتانسیل گردشگری این شهرستان دارد که امیدواریم مشکلات این مناطق با تعامل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) برطرف شود.

شهردار شهریار همچنین درباره وضعیت پروژه مترو شهریار هم گفت: اجرای این طرح پروسه سه ساله ای دارد؛ احتمال ورود شرکت های خارجی در مترو هست و در این صورت تسریع می شود.

رهنما پیرامون نخاله های ساختمانی در اطراف شهرستان شهریار گفت: این موضوع یک اپیدمی در شهرهای کشور است. باید فکری برای بازیافت این نخاله ها و تبدیل آن به مصالح ساختمانی کرد تا به عنوان مواد زیرساخت شهری استفاده شود. متاسفانه کامیون های حمل نخاله بدور از چشم ماموران شهرداری اقدام به تخلیه می کنند که داین مهم هم نیازمند فرهنگ سازی از سوی رسانه ملی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 119

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/119/ابتکار-شهرداری-شهریار-مدل-اقتصادی-اعلام-بسته-سرمایه-گذاری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir