کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه"ریخته گری"در استان تهران آغاز شد؛ اشتغال بیش از 4 هزار نفر

12 تير 1397 ساعت 7:11


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "شاهپور قنبری" مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان تهران در نخستين جلسه كميته خوشه هاي كسب و كار استان كه با حضور معاون امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري برگزار شد با اشاره به نقش مهم دستگاه ها و نهادهاي پشتيبان در حمايت از خوشه هاي كسب و كار (واحدها و بنگاه هاي اقتصادي ) گفت: در ١٨ شهرك و ناحيه صنعتي دولتي، ٨ هزار قرارداد سرمايه گذاري منعقد شده است كه ٥٣٠٠ قرارداد به مرحله بهره برداري رسيده است.

وی افزود: ٩٦ درصد قراردادهاي سرمايه گذاري متعلق به واحدهاي كوچك و متوسط است و در نظام اقتصادي معيار تشخيص واحدهاي كوچك و متوسط،تعداد شاغلان بنگاه هاي اقتصادي است.

به گفته قنبري؛ هدف در مدل خوشه كسب و كار اين است كه ارتباط و شبكه سازي همكاري با اعضاي خوشه تقويت شود.

مديرعامل شركت شهرك ها صنعتي استان تجميع و فعاليت بنگاه هاي اقتصادي در كنار هم را يكي از راه هاي توسعه اي و بهره مندي از خدمات يكديگر دانست.

وي شناسايي خوشه ها و جمع آوري اطلاعات كسب و كارها را براي امكان سنجي توسعه خوشه هاي اولويت دار مهم عنوان كرد و افزود: به عنوان مثال در توسعه خوشه كسب و كار طلا و جواهر سازي مركزي داير شده است و با جذب كارآموزان، ضعف طراحي مدل هاي جديد را مرتفع مي كند.

قنبري به توسعه خوشه كسب و كار ريخته گري در استان تهران اشاره كرد و گفت: پروژه توسعه ريخته گري در شهرك صنعتي عباس آباد در مدت برنامه ريزي شده سه سال براي  ٢٩٥ بنگاه با اشتغال ٤٣٠٠ نفر آغاز شده است.


کد مطلب: 1172

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1172/توسعه-ریخته-گری-استان-تهران-آغاز-اشتغال-بیش-4-هزار-نفر

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir