کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۳۲هزار فرصت شغلی در انتظار جوانان تهران

12 تير 1397 ساعت 8:15


گسترش‌نیوز: شهر تهران با حدود ۹.۵ میلیون جمعیت از مشکلات اساسی بی‌شماری رنج می‌برد؛ که یکی از آنها بیکاری مطلق جوانان است. درحال‌حاضر نرخ بیکاری استان تهران ۱۱.۵ درصد است و با توجه به سیل مهاجرت بیکاران به تهران و عدم وجود مکانیسمی برای کاهش مهاجرت، مبارزه با این معضل سخت تر است. از این رو توسعه شغلی در تهران و به تبع ایران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی و اجتماعی است. بنابر گزارش وزارت کار، در کشورهای ژاپن، سنگاپور و آلمان کمتر از ۷ درصد جوانان دچار بیکاری مطلق هستند؛ همچنین در کشورهایی مانند انگلیس، مالزی و فرانسه نرخ NEET کمی بیشتر از ۱۰ درصد است و در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. این درحالیست که نزدیک‌ترین وضعیت به ایران در کشورهای مصر و بنگلادش مشاهده می‌شود؛ هر چند در این کشورها وضعیت به مراتب بهتر از کشورمان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفت‌وگو با گسترش بیان کرد: در سال گذشته بنا بر نیاز استان تهران ما حدود ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف خدمات، کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و گردشگری ایجاد کردیم.

نعمت الله ترکی افزود: برای امسال نیز حدود۱۳۲ هزار فرصت شغلی در شهر تهران پیش‌بینی کرده ایم که امیدواریم بتوانیم بیشتر از این سقف شغل ایجاد نماییم.

وی خاطر نشان کرد: درحال‌حاضر در برخی از شهرستان‌های استان تهران نرخ بیکاری به زیر ۷ درصد رسیده که این بسیار خوب است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در خصوص ایجاد اشتغال جدید در سطح استان تهران گفت: ۱۶۷ مجوز آژانس گردشگری در استان تهران صادر شده است که این مقدار مجوز توانسته بیش از ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

ترکی تأکید کرد: درحال‌حاضر ٣٥درصد اشتغالزایی ما در واحدهای صنعتی؛ ٦٠درصد در حوزه خدمات و مابقی در حوزه کشاورزی هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه فناوری اطلاعات‌ ای تی و‌ای سی تی نیز امیدواریم بتوانیم فرصت شغلی را ارتقا دهیم.

لینک خبر گسترش نیوز

انتهای پیام./


کد مطلب: 1171

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1171/۱۳۲هزار-فرصت-شغلی-انتظار-جوانان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir