کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگاه ها باید20 درصد خدمات خود را در دفاتر پیشخوان به مردم ارائه کنند

11 تير 1397 ساعت 12:02


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی عصر شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران در سال 97 گفت: با توجه به اینکه در بودجه‌ریزی عملکردی 25 دستگاه 880 خدمت برای ارائه از طریق دولت الکترونیک تعریف شده است اما هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی به سیستم شبکه دولت متصل نیستند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون همه دستگاه‌ها باید سالانه 20 درصد از خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند.

ترکی همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: فکر می کنم دولت الکترونیک در استان تهران مغفول مانده است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران افزود: امروز اداره کل فناوری ها و ارتباطات استان تهران ملزم به ارایه گزارشی در زمینه بحث دولت الکترونیک شد، این گزارش دراین جلسه مطرح و مصوباتی اعلام شد که براساس آن با توجه به این که یکی از وظایف سازمان ها ارایه خدمات الکترونیک است، تصمیم گرفته شد میزان خدمات 25 دستگاه اجرایی که می توانند به صورت الکترونیک ارایه دهند حدود 880 خدمت باشد.این دستگاه ها موظف هستند این خدمات رابه صورت رسمی به مردم اعلام کنند.

وی به دومین صورتجلسه امروز اشاره کرد و گفت: کاهش تصدی گری دولت را می توانیم در دولت الکترونیک دنبال کنیم چرا که خدمات از طریق الکترونیک به مردم ارایه می شود و دیگر نیاز به حضور مردم  و مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی نیست. همچنین نزدیک به 1400 دفتر پیشخوان خدمت در سطح استان تهران فعال است و قانون موظف است سالانه20 درصد از خدمتشان را در اختیار این دفاتر قرار دهند تا خدمات از طریق پیشخوان دولت هم ارزانتر و هم سریعتر به مردم ارایه شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: دستگاه ها در این جلسه ملزم شدند تا سه روز آینده نماینده خود را معرفی کرده تا آموزشهای لازم در این خصوص به آنها ارایه شود تا این افراد بتوانند همراه با برنامه ششم توسعه دولت الکترونیک را در سطح استان تهران فعال کند.

ترکی به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: برای سال 97 دستگاهها زمانی بودجه را دریافت می کنند که عملکرد داشته باشند در گذشته بودجه در اختیار دستگاهها قرار می گرفت و بعد اگر نظارتی صورت می گرفت مشخص می شد بودجه برای برنامه مصرف شده است یا خیر.

وی ادامه داد: بحث خدمات رسانی شفاف شهروندان از دیگر موضوعاتی است که در این جلسه مطرح شد دراین جلسه کلیات بحث بودجه براساس عملکرد دستگاهها مطرح و قرار شد دستگاه یک هفته عملکرد خود را نشان داده و سپس در روز شنبه جلسه ای برگزار شده و اعتبارات جاری و عمرانی در آن جلسه مطرح خواهد شد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1160

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1160/دستگاه-باید20-درصد-خدمات-خود-دفاتر-پیشخوان-مردم-ارائه-کنند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir