کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار استاندار؛ مصرف آب در ادارات باید 20 درصد کاهش یابد

8 ارديبهشت 1397 ساعت 12:25


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ محمدحسین مقیمی در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان تهران گفت:  امسال نزولات آسمانی حدود ٤١ درصد نسبت به سال گذشته كاهش یافته است و هرسال شاهد كاهش نزولات آسمانی نسبت به سال های گذشته هستیم.

وی افزود: ممكن است احتمال افزایش بارندگی وجود داشته باشد اما تصمیم گیری ها براساس شرایط فعلی منابع آب است و باید با اتخاذ تصمیماتی در مصرف آب كشاورزی،مصارف خانگی و صنعت و معدن صرفه جویی شود.

استاندار تهران با بیان اینكه تعهدی در برخورد با چاه های غیر مجاز نداریم تصریح كرد:در حال حاضر حدود ٢٠٧ میلیون مترمكعب بهره برداری آب از چاه های غیرمجاز است كه ١٠ درصد منابع آب استان است.

مقیمی با تأكید بر اینكه لازم است همه چاه های استان تعیین تكلیف شوند گفت: برای صرفه جویی در آب كشاورزی از آبیاری قطره ای و كشت های با نیاز كمتر به آب استفاده شود.

وی ادامه داد: در بخش آب شرب نیز باید فرهنگ سازی شود تا شهروندان از آب شرب برای مصارف غیر شرب مثل شست و شوی اتومبیل و سایر موارد استفاده نكنند.

مقیمی با بیان اینكه ٣٥ درصد مصرف آب استان تهران در بخش شرب است تصریح كرد: هدف در صرفه جویی لطمه زدن به رعایت مسائل بهداشتی وآشامیدن نیست بلكه هدف جلوگیری از مصارف بیهوده آب است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1084

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1084/هشدار-استاندار-مصرف-آب-ادارات-باید-20-درصد-کاهش-یابد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir