کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار : باید 132 هزار فرصت شغلی در استان تهران ایجاد شود

2 ارديبهشت 1397 ساعت 15:12


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح یکشنبه، نخستین جلسه «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران» در سال 97 (سی و نهمین) به ریاست "محمد حسین مقیمی" استاندار تهران، دبیری "نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حضور "امیر باقری" رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور، افشین برمکی کارشناس اقتصادی سازمان برنامه کشور، "محرابیان" مشاور وزیر صنعت، معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد. 

در ابتدای این نشست باقری به تشریح آخرین وضعیت اقتصادی کشور، برمکی به تشریح برنامه های اقتصادی دولت برای ایجاد اشتغال و محرابیان پیرامون اقدامات اساسی وزارت صنعت در سال 97 و چگونگی تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی پرداختند.

باقری در این جلسه در مورد وضعیت صادرات نفتی و غرنفتی کشور، وضعیت تورم کالاها، بازار ارز، میزان نقدینگی در کشور و چالش های اقتصادی پیش روی کشور در سال 97 همراه با آمارو نمودارها توضیح داد.

وی گفت: برای برون رفت از چالش های موجود باید ابتدا ثبات بازار ارز و سکه ایجاد شود. همچنین رفع مشکلات بانکی، اعمال سیاست تشویق صادرات غیرنفتی، کاهش قاچاق کالا، رفع موانع تولید، بازپرداخت بدهی دولت به بخش خصوصی و فعالیت در بازار کار راه کاری برون رفت از این چالش هاست که در دستور کار دولت قرار گرفته است.

باقری اظهار کرد: اصلاح روند هدفمندی یارانه ها، ساماندهی صندوق های بازنشستگی، اصلاح نظام اداری، مواد سازی دارایی های دولتی هم بخش دیگری از دستور کار دولت برای برون رفت از چالش هاست.

*استاندار تهران: مدیران پایتخت کمربندهایشان را عملیاتی ببندند!

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در ادامه این جلسه گفت: رئیس جمهور گلایه دارند که مسئولان با مردم کم صحبت می کنند، این صحبت ها باید بیشتر شود. ایشان به موضوع اشتغال هم تاکید دارند که سهم بالای اشتغال برای تهران دیده شده است که باید 132 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کنیم. یعنی اگر تعدادی از شاغلین از کار کنار می روند ابتدا باید برای آنها ایجاد اشتغال کنیم و بعد 132 هزار شغل را ایجاد کنیم.

وی افزود: براساس برنامه در سال ٩٧ ،يك ميليون و ٧٠ هزار فرصت شغلی بايد ايجاد شود كه سهم استان تهران از اين تعداد، ايجاد ١٣٢ هزار فرصت شغلی جديد است.

استاندار تهران با تأكيد بر اينكه آيين نامه ها و دستورالعمل ها در اجرای طرح اشتغالزايی سال ٩٧ مهيا است عنوان كرد: با دستور رئيس جمهور تا خردادماه و حداكثر تا شهريور ماه امسال ،همه اعتبارات اشتغال روستايی بايد جذب شود و سازمان مديريت و برنامه ريزی بايد به سرعت در اين بخش اقدام كند.

مقيمی در ادامه سخنانش به طرح كارورزی مورد تأكيد رئيس جمهور نيز اشاره كرد و گفت: كارفرمايان در واحدهای اقتصادی كوچك می توانند برای جذب آموزش افراد وارد شده و بيمه كارورزان تا يك سال در اين طرح به عهده دولت است.

استاندار تهران گفت: رئيس جمهور درنشست با مديران ارشد به موضوع  بازآفرينی بافت های فرسوده، حاشيه نشينی و نوسازی حمل و نقل عمومی تأكيد داشتند  كه براين اساس مديران حوزه عمرانی و راه و شهرسازی بايد در همه جلسات اقتصادی حضور داشته باشند.  این سه بخش مهم در حوزه عمرانی از جمله بافت فرسوده و توانمند سازی و بازآفریی اولویت های استانداری است که باید در همه جلسات اقتصادی  این گزارش ها ارائه شود. من در تمام جلسات از همه مدیرکل ها سوال خواهم کرد.

وی ادامه داد: طرح سلامت و زیرساخت های آب و برق هم اولویت های ما است. در حوزه اشتغال هم باید ببینیم سهم استان چقدر است و بعد از آن برای پیدا کردن منابع اقدام کنیم.

مقیمی اظهار کرد: دستگاه ها نمی توانند در کار هم دخالت کنند اما باید رویکرد تعاملی داشته باشند، دستگاه های نطارتی در اجرا مدخلیتی ندارند و باید تنها طبق قانون نظارت کنند.

استاندار از تشکیل کارگروه ملی سازگاری برای مدیریت بحران کم آبی در کشور و تشکیل کارگروه استانی آن خبر داد و گفت: من هم همانند رئیس جمهور توصیه می کنم با توجه شرایط اقتصادی کمربند ها را عملیاتی ببندید و اگر کسی نمی تواند برود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1074

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1074/استاندار-باید-132-هزار-فرصت-شغلی-استان-تهران-ایجاد-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir