کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیست مصوبه مهم شورای برنامه ریزی استان در شهر قدس

22 اسفند 1396 ساعت 6:16


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح دوشنبه بیست و دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی «شهرستان قدس» به ریاست "محمد حسین مقیمی" استاندار تهران، دبیری "نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور فرماندار شهرستان قدس، جمعی از معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی در محل سالن جلسات فرمانداری قدس برگزار شد.

استاندار تهران در این جلسه با اشاره به كمبود فضای آموزشی در این شهرستان خطاب به مدیران تأكید كرد: امروز در دنیا كمترین حوزه تصدی گری دولت در بخش سخت افزاری آموزش و پرورش است و مدیران باید برای احداث مدرسه از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده كنند.

مقیمی با بیان اینكه بسیاری از افراد متمول علاقمند مشارکت مادی و معنوی در شهر و منطقه زندگی یا فعالیت خودشان هستند،گفت: تلاش می كنیم تا با تخصیص زمین برای احداث مدرسه سطح فضای آموزشی این شهرستان را ارتقا دهیم.

استاندار تهران با اشاره به اینكه تراكم جمعیت دانش آموز و كمبود فضای آموزشی برازنده شهرستان قدس نیست یادآور شد: استانداردسازی تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و توجه به کیفیت آموزشی در تربیت نیروی انسانی مؤثر است.

نعمت الله ترکی رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران همچنین از آغاز دور دوم سفر های شهرستانی بمنظور پیگیری مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد و گفت:از ابتدای سال آینده دور دوم سفرهای شهرستانی برای پیگیری مصوبات را آغاز می كنیم و این مصوبات تا پایان برنامه ششم باید اجرایی و عملیاتی شده باشد. 

*كارگروه اقتصادی و فرهنگی شورای برنامه ریزی و توسعه استان

 در این كارگروه مشكلات مربوط به بخش اشتغال،واحدهای صنعتی و كمبودهای فضای فرهنگی شهرستان قدس بررسی و مصوباتی در این خصوص به تصویب رسید.

بنا بر این گزارش با تصویب و موافقت اعضای جلسه مقرر شد؛ در راستای افزایش سرانه فضای فرهنگی شهرستان قدس یك باب كتابخانه از طریق مشاركت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان احداث شود.

همچنین با تصویب اعضای شورا مقرر شد؛ كار تكمیل مجتمع فرهنگی قدس با اعتباری بالغ بر ٤٠٠میلیون تومان از محل اعتبارات استانی آغاز و در ادامه سالن آمفی تئاتر این مجتمع با مشاركت اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامی به سینما تبدیل و تا اردیبهشت سالجاری به بهره برداری برسد.

همچنین در ادامه كارگروه اقتصادی و فرهنگی در راستای حفظ آثار میراث فرهنگی مقرر شد؛نسبت به صیانت از باغ ملی و در راستای حفظ هویت فرهنگی و تاریخی این مجموعه اداره كل گردشگری،صنایع دستی ومیراث فرهنگی اقدامات مقتضی را انجام دهد.

همچنین در راستای ایجاد اشتغال با تصویب و موافقت اعضای جلسه مقرر شد بازارچه فصلی در این شهرستان دایر شود.

در این كارگروه با تصویب و موافقت اعضا مقرر شد شهرك صنعتی شهرستان قدس تا پایان بهار سال آینده تعیین تكلیف شود.

همچنین با تعصویب و موافقت اعضا مقرر شد؛ پسآب تصفیه خانه های فاضلاب شهرقدس در اسرع وقت به لحاظ تخصیص به بخش صنعت و كشاورزی تعیین تكلیف و یا حداقل بصورت تغذیه مصنوعی وارد سفره های زیر زمینی گردد.

در پایان كارگروه اقتصادی و فرهنگی بیست و دومین جلسه شورای مدیریت و برنامه ریزی استان مشترك با كمیته برنامه ریزی شهرستان قدس مقرر شد موضوع حریم روستای هفت جوی این شهرستان و مجتمع های صنفی كارگاهی تعیین تكلیف شوند.

*کارگروه عمرانی، زیربنایی و محیط زیست

استاندار تهران در این کارگروه با بیان اینکه تمامی مصوبات این شورا در شهرستان های استان را پیگیری و عملیاتی می كنیم، خطاب به مدیران تأكید كرد: برای پیگیری و اجرایی شدن مصوبات این شورا در دوربعدی سفرهای شهرستانی این جلسات را تشكیل می دهیم با این تفاوت كه ماهیت این جلسات از جنس نظارت،پیگیری و اجرایی شدن مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه است.

مقیمی خواستار مشاركت حداكثری اعضای جلسه در تصمیم گیری ها و مصوبات شد و افزود: اگر با طرح یا مصوبه ای مخالفت دارید به صراحت نظرخود را اعلام كنید و در صورت تصویب مصوبات باید پیگیر اجرایی و عملیاتی شدن آنها باشید.

در ادامه این كارگروه، با پیشنهاد استاندار تهران و موافقت اعضای جلسه مقرر شد؛ با توجه به ظرفیت رودخانه كرج كه از شهرقدس عبور می كند،ساماندهی و اجرای طرح فضای سبز حریم این رودخانه با مشاركت شهرداری قدس ظرف مدت ٥ سال عملیاتی شود.

همچنین بر پایه گزارش ارائه شده از سوی كلانتری مدیركل حفاظت محیط زیست استان، شهرستان قدس، با توجه به استقرار معادن شن و ماسه، كانون ریزگردها در استان تهران شناخته می شود و با تصویب و موافقت اعضای جلسه مقررشد؛ بمنظور جلوگیری از ورود ریزگردها معادن مستقر در شهرستان قدس موظف به ایجاد فضای سبز در حریم معدن تحت تملك خود شدند.

با پیشنهاد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری طرح اداره كل حفاظت از محیط زیست استان مبنی بر كاهش ساعت كاری معادن در شهرستان قدس در اولین شورای معادن استان مورد بررسی كارشناسی قرار گیرد.

در ادامه این كارگروه با موافقت و تصویب اعضای جلسه مقرر شد؛ اداره كل منابع طبیعی در صورت در اختیار داشتن زمین برای توسعه عرصه های فضای سبز اقدام به كاشت نهال و ایجاد كمربند سبز در این شهرستان كند. همچنین با موافقت و تصویب اعضا سازمان مسكن وشهرسازی استان موظف شد با نظارت و هماهنگی معاون عمرانی استانداری تهران نسبت به تكمیل روكش آسفالت،طرح روشنایی و خط كشی پل ورودی شهرستان قدس تا ٢٩اسفند سالجاری اقدام كند و رمپ ورودی این شهرستان به شهرستان كرج تا آغاز هفته دولت سال آینده تكمیل و به بهره برداری برسد.

همچنین سازمان مسكن و شهرسازی استان موظف به ساخت و احداث پل از روستای هفت جوی تا شهرقدس تا سال ٩٨ شد. در ادامه به پیشنهاد استاندار تهران و تصویب اعضا مقرر شد؛ با عنایت به بافت فرسوده و سكونت گاه های غیر رسمی موجود درشهرستان قدس، طرح بازآفرینی بافت های فرسوده این شهرستان از اولویت های اول طرح بازآفرینی در استان تهران قرار گیرد.

همچنین با پیشنهاد استاندار تهران و موافقت اعضا مقرر شد یكی از معادن مستقر درشهرستان قدس با تأیید وزارت نیرو به بوستان عمومی تبدیل شود.

در خصوص مدیریت پسماند نیز مقرر شد؛ سایت مستقر در اخترآباد بعنوان سایت انتقال زباله شهرستان قدس تعیین شود.

در ادامه گل محمدی مدیركل ورزش و جوانان استان ظرفیت ها و استعداد شهرستان قدس را بی نظیر خواند و برای افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان خواستار تخصیص بودجه بیشتر شد.

به گفته گل محمدی استخر و سالن سرپوشیده روستای هفت جوی در آینده ای نزدیك در اختیار مردم این روستا قرار خواهند گرفت.

همچنین با پیشنهاد استاندار و موافقت اعضا مقررشد شهرداری شهرقدس زمینی به مساحت ١٤٨٠٠مترمربع در اختیار اداره كل نوسازی مدارس استان برای ساخت مدرسه در این شهرستان قرار بگیرد.


کد مطلب: 1048

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1048/بیست-مصوبه-مهم-شورای-برنامه-ریزی-استان-شهر-قدس

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir