کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقدیر ترکی از آبفای روستایی/ خداحافظی با تانکرهای آب و جاده های خاکی

19 اسفند 1396 ساعت 16:07


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح روز چهارشنبه، سی و نهمین و آخرین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران در سال ۹۶ به ریاست "محمدحسین مقیمی" استاندار تهران، دبیری "نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

 در این جلسه محمد حسین مقیمی استاندار با اشاره به  سیاست های مورد تاکید مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: 
با توجه به محدوديت شعاع ١٢٠ كيلومتري در ايجادصنايع جديد و پروژه هاي داراي آلايندگي بالا، عمده برنامه ريزي ها در استان تهران بر صنايع موجود است.

وي افزود: توجه به اجراي طرح ها و توسعه شركت هاي دانش بنيان درسال٩٧ در  استان تهران اولويت است و در اين بخش از برنامه رؤساي دانشگاه ها استقبال مي كنيم.

مقيمي با تأكيد بر ضرورت توسعه شركت هاي دانش بنيان و پارك هاي علم و فناوري در سال ٩٧ تصريح كرد: افزايش بهره وري با اصلاح ساختار، نوسازي فني واحدهاي صنعتي و اقتصادي موجود و افزودن سرمايه هاي موجود به جريان توليد از اولويت هاي استان در سال آينده است.

استاندار تهران با بيان اينكه براساس برنامه ريزي ها رشد اقتصادي در كشور بايد به ٨ درصد برسد گفت: ٢.٥ درصد از رشد اقتصادي بايد از محل بهره وري محقق شود و نياز است تا بنگاه هاي اقتصادي موجود با امكان رقابت در بازار به بهره وري بالاتر دست يابند.

وي گفت: فعال شدن واحدهاي توليدي و صنعتي تعطيل و نيمه تعطيل با اصلاح ساختارها از برنامه هاي مهم ديگري است كه درسال ٩٧ بايد در دستور كار برنامه ريزي هاي استان قرار بگيرد.

"نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تشکر از اقدامات آبفای روستایی استان تهران گفت: خوشبختانه روستاییان ما در موضوع آب وضعیت خوبی دارند، در سال آینده هم اولویت استان جلوگیری از هدر رفت آب است.

رئیس سازمان مدیریت تهران گفت: تنها استانی هستیم که آبرسانی سیار نداریم. حدود 5000 میلیارد تومان در توسعه روستایی برای سالهای 94 و 95 و 96 هزینه شده و الان می بینیم که چهره روستاها تغییر کرده و مهاجرت از شهر به روستا بیشتر شده است.

ترکی اضافه کرد: در بخش توسعه و مردمی کردن اقتصاد، استفاده از تکنولوژی نانو فیلتراسیون در استان تهران به شکل پایلوت اجرا شد.

در این جلسه "محمد لاهوتی" رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از میزان صادرات غیر نفتی و مشکلات صادرات گزارشی ارائه کرد.

همچنین "رضا پوررجب" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گزارشی یکساله از اقدامات آبفای روستایی ارائه کرد.

وی گفت: در طرح اقتصاد، توسعه  و عدالت اجتماعی تعداد روستاها برای استفاده از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی افزایش یافت و جمعیت تحت پوشش آب آشامیدنی هم به تبع بیشتر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان افزود: 44 مجتمع آبرسانی در روستاها ساخته شد و با استفاده از نمک طعام برای گند زدایی آب اقدام شد.

پور رجب توزیع و اندازه گیری هوشمند آب،ایجاد 15 حلقه چاه و 27 کیلومتر خط انتقال را از دیگر اقدامات مهم این شرکت در سال 96 دانست.

وی با بیان اینکه کمبود مخزن ذخیره آب از مشکلات روستاهای استان تهران است، گفت: با وجود اینکه مشترکین زیادی از روستانشینان تهرانی فاقد کنتور آب بودند، کنتور رایگان در اختیار آن ها قرار دادیم.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1043

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1043/تقدیر-ترکی-آبفای-روستایی-خداحافظی-تانکرهای-آب-جاده-های-خاکی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir