کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرصت سرمایه گذاری ویژه بخش خصوصی؛ 30 نقطه توریستی و گردشگری در دماوند

27 بهمن 1396 ساعت 16:00


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز، هجدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان دماوند به ریاست " محمد حسین مقیمی" استاندار تهران، دبیری "نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، و حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در این شهرستان برگزار شد.

ترکی در این جلسه اظهار کرد: شهرستان دماوند نهمین مقصد ما برای تشکیل جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران است که مشکلات شهرستان  در کارگروه های تخصصی حوزه های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان، گردشگری و توسعه روستا مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: اولویت اول کارهای اصلی شهرستان ایجاد و احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهرستان و شهرهای پیرامونی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: طبق مصوبه گذشته شورای برنامه ریزی، مقرر شده است که احداث شبکه ها از اسفند ماه در حوزه آب و فاضلاب استان کار را آغاز کند و حوزه تصفیه خانه فاضلاب که قبلا در دستورکار بوده تا پایان سال جاری جانمایی آن انجام شود.

ترکی اضافه کرد: کار ساخت تصفیه خانه فاضلاب دماوند از ابتدای سال ۹۷ آغاز شده و تا پایان سال ۹۷ هم عملیات احداث و اجرای این پروژه به پایان می رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به موضوع هدر رفت آب شرب اشاره کرد و گفت: این موضوع اهمیت ویژه ای دارد، در سال ۹۷ طی ۲ سال تمام شبکه هایی را که در شهر دماوند وجود دارد از لحاظ هدر رفت آب مورد بررسی قرار می دهیم و در حوزه های صنعتی هم مشکل واحدهای نیمه فعال باید رفع شود.

ترکی گفت: به تناسب سند آمایشی استان، شهرستان دماوند و فیروزکوه به یک منطقه گردشگری توریستی تبدیل شده است که باید در برنامه توسعه این موضوع لحاظ شود و مقرر شد که تا پایان امسال در کارگروه گردشگری حداقل در ۳۰ نقطه ۳۰ پروژه گردشگری، توریستی در قالب بخش خصوصی و سرمایه گذاری لحاظ شود. طرح مطالعاتی این مناطق در سال ۹۷ در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بخش حمل و نقل جاده ای در دماوند را مهم دانست و گفت: احداث و ایجاد بزرگراه ها، توسعه جاده هراز و فیروزکوه به نقطه خوبی رسیده است. این طرح با ۲ مشکل روبرو بود که یکی از این مشکلات کمربندی دماوند است که امروز تفاهم شد به شکل مشارکتی در اختیار شهرداری قرار بگیرد و تا پایان ۹۷ کمربندی شمالی و جنوبی در دماوند به اتمام می رسد.

گفتنی است؛ با تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترك با كمیته برنامه ریزی شهرستان دماوند كار اجرای عملیات احداث كمربندی شهردماوند طبق قانون به شهرداری دماوند واگذارشد.  

این كمربندی به طول ١٢كیلومتر و حدفاصل گردنه سرهار تا ابتدای پل شلمبه را شامل می شود و با اعتباری بالغ بر ٢٠٠میلیارد تومان با مشاركت شهرداری دماوند احداث می شود.

همچنین با تصویب این شورا و با استناد به ماده ٣١قانون احكام دائمی برنامه های توسعه و ماده ٦قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت و رویكرد ناظربر ایجاد دهكده های توریستی و در راستای ایجاد موتورهای محرك توسعه اقتصادی در شهرستان دماوند و شهرستان های استان كار مطالعات امكان سنجی بعنوان فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان و شهرستان های استان آغاز شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 1022

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1022/فرصت-سرمایه-گذاری-ویژه-بخش-خصوصی-30-نقطه-توریستی-گردشگری-دماوند

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir