کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موتور کارگاه های تولیدی روشن؛سرمایه گذاری 12 هزار میلیاردی برای اشتغال

25 بهمن 1396 ساعت 19:23


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز سی و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران به ریاست "محمد حسین مقیمی" استاندار، دبیری "نعمت الله ترکی" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور "محرابی" مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران کل دستگاه های اجرایی، برگزار شد.

دستور کار این جلسه بررسی موانع اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی شهرستان فیروزکوه، مشکلات پروژه ناحیه صنعتی و ایجاد نمایشگاه دائمی روستایی، نحوه تامین آب پروژه های صنعتی و کشاورزی این شهرستان، همچنین مشکلات اجرای 6 پروژه گردشگری شهرستان شمیرانات با رویکرد اشتغال، توسعه و پروژه‌های اشتغال‌محور بود.

استاندار تهران در این جلسه خطاب به مدیران پایتخت گفت: در اين جلسات برای انجام كار می آييم و اگر طرحی قابل اجرا نباشد مطرح نمی كنيم. اگر شرايط برای دفاع از طرح ها فراهم نباشد، در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح نمی شود.

مقیمی با بیان اینکه باید اساس کار خود را معیشت مردم و ایجاد اشتغال آن ها بگذاریم، افزود: باید با رعایت محدودیت‌ها و قانون بتوانیم تصمیماتی در راستای رفع مشکلات مردم اتخاذ کنیم و با رعایت محدودیت‌ها و قانون در اعطای مجوز به طرح های اقتصادی  تصمیماتی در راستای رفع مشکلات مردم اتخاذ کنیم.

وی در ادامه به نشست روز گذشته رئیس جمهور در جمع استانداران سراسر کشور و مباحث مطرح شده اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور رییس جمهور تا پایان تیرماه سال 97 باید 12 هزار میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی سرمایه‌گذاری شود. رییس جمهور اشاراتی در خصوص اشتغالزایی و اجرای طرح تکاپو (اشتغال فراگیر) داشتند که بر اساس دستور ایشان همه کارگاه های تولیدی، صنعتی و اقتصادی می توانند از 25 بهمن به کارورزان آموزش دهند و بیمه حوادث کارورزان نیز بر عهده وزارت کار است.

استاندار تهران به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تا سه سال آینده اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از خودروهای دودزا و فرسوده است این طرح اتخاذ شد. ظرف سه تا چهار سال آینده این سه طرح از محل ارزش افزوده سوخت اجرایی خواهد شد.

مقیمی همچنین به طرح بازآفرینی و بهبود بافت های فرسوده شهری اشاره کرد و افزود: در کل کشور 2600 شهر فرسوده وجود دارد که مقرر شده است با اجرای این طرح 2600 محله در بافت های فرسوده طی 10 سال آینده بازآفرینی شوند و همچنین در برنامه نخست آن نیز 1300 محله نوسازی خواهد شد. در نخستین کلنگ‌زنی در 100 محله اجرای این طرح آغاز خواهد شد که 50 محله آن در استان تهران قرار دارد.

وی اضافه کرد: بازآفرینی بافت های فرسوده علاوه بر تحقق خاص مقام معظم رهبری در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه حاشیه‌نشینی موجب فعال شدن صنایع ساختمانی، ارتقای سطح زندگی، مقاوم‌سازی مناطق و افزایش اشتغال در حوزه ساختمان را به دنبال دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه باید مشکل کارآفرینان استان را حل کنیم، گفت: حل مشکلات سرمایه‌گذاران در استان تهران بر عهده ما است. ما باید به مطالبات آنها پاسخ صحیح دهیم و آنها را در انجام کارهای خود معطل نکنیم. ما می گوییم استان تهران از همه جا فعال‌تر است ولی وقتی گزارش عملکرد استان ها در حضور رئیس جمهور ارایه شد نامی از استان تهران نیامد. بنابراین شرط موفقیت، وقت گذاشتن است، باید تلاش کنیم.


کد مطلب: 1020

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1020/موتور-کارگاه-های-تولیدی-روشن-سرمایه-گذاری-12-هزار-میلیاردی-اشتغال

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir