کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات سه طرح بزرگ آبرسانی شهری در پایتخت

10 اسفند 1394 ساعت 8:58


نوربخش عسگری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به اهمیت تامین آب در پایتخت اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به بروز پدیده خشکسالی و ماهیت حیاتی آب، اقدامات جدی برای حل مسائل و مشکلات این بخش از سوی مسئولان انجام می شود. بر همین اساس  با استفاده از تبیین ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با رویکرد استفاده از توان مهندسی و ارتقا تولید ملی(سیاست های اقتصاد مقاومتی)، تحرک بخشی به واحدهای تولیدی، صنایع معدنی، فولادی و ... قرار است پروژه بزرگ آبرسانی شهری در سطح کشور انجام شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: لوله های فولادی مورد نیاز این طرح بزرگ با مشارکت بانک پارسیان و سپه تامین می شود.

عسگری درباره جزئیات 3 طرح بزرگ آبرسانی شهری در پایتخت، گفت:  طبق این طرح احداث خط تکمیلی پیرامون شبکه انتقال آب شرب تهران با اعتبار 1412میلیارد ریال؛ طرح آبرسانی به شهر پرند با اعتبار 136 میلیارد ریال و طرح آبرسانی از سد ماملو به شهر تهران با اعتبار 930 میلیارد ریال تامین می شود.

وی گفت: با اجرای این پروژه و استفاده از پتانسیل آبی موجود در سد ماملو، آب شرب و بهداشتی از لحاظ کمی  و کیفی در دسترس شهروندان تهران، ری، ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، رباط کریم و شهر جدید پرند با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است طرح احداث خط تکمیلی پیرامونی شبکه انتقال آب شرب تهران و طرح آبرسانی به شهر پرند از سال 1391؛ و طرح آبرسانی از سد ماملو به شهر تهران از سال 1380 آغاز شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 101

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/101/جزئیات-سه-طرح-بزرگ-آبرسانی-شهری-پایتخت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir