کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹۰ هزار خودرو جديد جايگزين تاكسي‌هاي فرسوده مي‌شود

9 بهمن 1394 ساعت 16:20


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران؛ نشست رونمايي از طرح نوسازي ناوگان و جايگزيني ۹۰ هزار دستگاه تاكسي فرسوده با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، جمعي از مديران بانكي، مديرعامل ايران‌خودرو و جمعي از معاونان دستگاه‌هاي اجرايي برگزار شد.

يكي از انتظارات و مطالبات اساسي مردم، برخورداري از محيط‌زيست سالم و رفاه نسبي است كه اميدواريم با طرح نوسازي ناوگان و جايگزيني ۹۰ هزار دستگاه تاكسي فرسوده، بخشي از اين مطالبات به حق تأمين شود.

دكتر محمدباقر نوبخت معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور در مراسم رونمايي از طرح نوسازي ناوگان و جايگزيني ۹۰ هزار دستگاه تاكسي فرسوده، در محل اين سازمان و ضمن اظهار اين مطلب افزود: بي‌ترديد ارتقاي رضايت شهروندان، رضايت خداوند متعال را هم در پي خواهد داشت و اين حق مردم است كه از حداقل استانداردهاي زيست‌محيطي برخوردار شوند.

به گزارش روابط‌عمومي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، وي گفت: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با مسؤوليت‌هايي كه در اين زمينه دارد، اختيارات گسترده‌اي هم دارد و با نظارت دقيق بر اجراي اين طرح، آن را تا پايان دنبال خواهد كرد.

دكتر نوبخت با بيان اين موضوع كه حمل‌ونقل، گستره وسيعي است، از زحمات و خدمات تاكسيران‌هاي زحمت‌كش و شريف قدرداني كرد و اظهار داشت: در عين حال از بانك‌هاي تجارت، ملت و پارسيان كه در اين طرح مشاركت مالي دارند و نيز شركت ايران خودرو قدرداني مي‌كنيم.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با تحسين اقدام وزارت كشور در جايگزيني ۹۰ هزار تاكسي فرسوده، افزود: بي‌ترديد رسانه‌ها هم كه در اين مراسم حضور دارند، نسبت به رصد اين طرح تا حصول نتيجه اهتمام لازم را خواهند داشت و از همه مهم‌تر آثار اين طرح بر محيط‌زيست است كه آن هم جايز اهميت است.

دكتر نوبخت در خاتمه سخنان خود از تمام دستگاه‌هايي كه به صورت مستقيم و غيرمستقيم در اجراي اين طرح مشاركت كرده و خواهند كرد، قدرداني كرد و گفت: در جلسه ستاد اقتصادي دولت كه چند روز پيش با حضور رئيس‌جمهور محترم تشكيل شد، همه دستگاه‌ها موظف شده‌اند كه با معاونت اجرايي رئيس‌جمهور، در مورد برخورداري همه شهروندان از هواي سالم همكاري كنند و اميدواريم آثار اين طرح در زندگي مردم مشهود باشد.

براساس اين گزارش پيش از سخنان دكتر نوبخت، دكتر حميد پورمحمدي معاون امور توليدي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور در مورد اهداف طرح مذكور گفت: تلاش براي كاهش آلاينده‌ها، تلاش براي افزايش سطح رضايت تاكسيرانان و نيز افزايش رفاه عمومي و احترام به شهروندان، ارتقاي ايمني مسافران تاكسي‌ها و جايگزيني با سوخت گاز طبيعي و نيز اعطاي تسهيلات اهداف عمده اين طرح را شامل مي‌شود.

گزارش مذكور حاكي است در اجراي سياست‌هاي دولت براي ارتقاي سطح سلامت و رفاه شهروندان، بهبود معيشت قشر زحمت‌كش رانندگان تاكسي و كاهش آلودگي هوا، مراسم رونمايي از طرح نوسازي ناوگان و جايگزيني ۹۰ هزار دستگاه تاكسي فرسوده در محل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور برگزار شد و در ادامه با امضاي تفاهم‌نامه بين نهادهاي مشاركت‌كننده خاتمه يافت.


کد مطلب: 1

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/1/۹۰-هزار-خودرو-جديد-جايگزين-تاكسي-هاي-فرسوده-مي-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir