انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شیرین در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه عنوان کرد

ایجاد نظام اداری و دولت الکترونیک در تراز جمهوری‌اسلامی

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، افزایش تعداد پست‌های سازمانی را برای انجام درست ماموریت‌های سازمانی کافی ندانست و بر ارتقای نظام اداری در حوزه دولت الکترونیک تاکید کرد.
ایجاد نظام اداری و دولت الکترونیک در تراز جمهوری‌اسلامی
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، علی شیرین در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه پس از دریافت اطلاعاتی در زمینه دستگاه‌های اجرایی شهرستان، مشکلات ساختاری و نیروی انسانی ادارات با اشاره به سیاست‌های کلان نظام اداری، ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری، چارچوب طراحی ساختار سازمانی شهرستان‌ها را تبیین کرد.
وی گفت:«حدود 17درصد از جمعیت کشور در استان تهران و در فضایی با مساحت 08/0 درصدی از کشور به عنوان جامعه هدف، خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان استان را دریافت می‌کنند و علاوه بر این دستگاه‌های استان تهران در ارائه خدمت در سطح ملی نیز مشارکت دارند».
شیرین افزود:«گستردگی جامعه هدف و فشردگی، چالش ساختاری اساسی برای واحدهای استانی و شهرستانی در پی دارد و تنها افزایش تعداد پست‌های سازمانی برای انجام درست ماموریت‌ها کافی نیست و دستگاه‌های اجرایی باید به سایر برنامه‌های ارتقای نظام اداری همچون دولت الکترونیک توجه داشته باشند به گونه ای که تلاش‌ها در جهت ایجاد نظام اداری در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد».
وی با بیان اینکه در طراحی ساختار، دستگاه‌های استانی و ملی در تعامل با سازمان اداری و استخدامی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، ادامه داد:«لازم است در باز طراحی ساختارهای سازمانی دستگاه‌های اجرایی استان، میزان جامعه هدف دستگاه‌ها و پیشران‌های توسعه شهرستان‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد».
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:«عمده‌ترین چالش نیروی انسانی در ادارات شهرستانی که باید ادارات کل مربوطه در استان به آن توجه کنند، پرهیز از به کارگیری نیروهای یک شهرستان در ستاد استان یا شهرستان‌های دیگر و توجه به پست‌های بلاتصدی هر شهرستان در زمان درخواست و صدور مجوز استخدام است».
 وی همچنین توصیه کرد:«ادارات شهرستانی در طرح آسیب‌شناسی ساختار سازمانی، آسیب‌شناسی توسعه منابع انسانی و تدوین سند توسعه منابع انسانی که با مشارکت دانشگاه‌ها و زیر نظر شورای راهبری توسعه مدیریت در حال اجراست، مشارکت فعال داشته باشند».
گفتنی است، این جلسه با حضور احمد رسولی‌نژاد نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
 
https://thmporg.ir/vdca.mnmk49nu05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما