انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۱
plusresetminus
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از کاهش نرخ بیکاری در پاییز سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.
کاهش نرخ بیکاری استان تهران در پاییز ۹۹
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین با اعلام این خبر گفت: بررسي روند تغييرات نرخ بيكاري و نرخ مشارکت اقتصادی استان تهران در پاییز سال جاری بیانگر کاهش هر دو شاخص نسبت به  پاییز سال گذشته است، طوری که نرخ بيكاري به میزان 6/2 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی به میزان 4/2 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه بر اساس آخرین نتایج منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت  15 ساله و بیشتر استان تهران در  پاییز سال جاری برابر 8/6 درصد برآورد شده است، اظهارداشت: با اطمینان 95 درصد می‌توان اعلام کرد در پاییز سال جاری بین 6/5  تا 0/8 درصد از جمعيت فعال (شاغل و بيكار) استان تهران بيكار بوده‌اند که نشان دهنده کاهش شاخص نرخ بيكاري استان نسبت به فصل مشابه در سال گذشته  به میزان 6/2 درصد است.
افشین ادامه داد: نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر در پاییز سال جاری  برای کل کشور 4/9 درصد بوده است و در پاییز سال جاری کمترین نرخ بیکاری در استان‌های خراسان رضوی و ایلام با 1/5 درصد و بیشترین نرخ بیکاری در استان آذربایجان غربی با 5/15 درصد گزارش شده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: در پاییز سال جاری به ميزان 3/39 درصد جمعيت ١٥ ساله و بيش‌تر استان تهران از نظر اقتصادي فعال بوده‌اند، يعني در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته‌اند و بررسي تغييرات نرخ مشاركت اقتصادي حاكي از آن است كه اين نرخ  در استان تهران نسبت به فصل مشابه در سال گذشته (پاییز 98) به میزان 4/2 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 15 ساله و بیشتر در پاییز سال جاری  برای کل کشور 4/41 درصد برآورد شده است، افزود: بیشترین نرخ مشارکت اقتصادی در استان هرمزگان با 5/50 درصد و کمترین آن در استان سیستان و بلوچستان با 9/32 درصد گزارش شده است.
 
https://thmporg.ir/vdcf.0dtiw6dyvgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما