کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان تهران حدنگاری شد

خبرگزاری ايرنا , 17 دی 1399 ساعت 15:07

استان تهران یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار کاداستر یا حدنگاری شده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مسعود شفیعی  در خصوص اراضی استان تهران گفت: از یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مساحت استان تهران، یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار مربوط به اراضی ملی شامل مراتع، جنگل ها، دشت ها و رودخانه هاست.
وی یادآورشد: تا پایان سال ۹۸، از یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی استان، فقط ۵۰ هزار هکتار کاداستر شده بود.
شفیعی اظهارداشت: تا اواخر آذر امسال این رقم به ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: آنگونه که سازمان منابع طبیعی استان اعلام کرده است، طرح کاداستر استان تهران تا پایان امسال در ۵۰۰ هزار هکتار اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد کاداستر اراضی ملی برخی شهرستان‌های دارای حساسیت بیشتر مانند شمیرانات انجام شده است.
شفیعی تاکید کرد: در صورتی که همه زمین های استان در بخش های مختلف حدنگاری شود، می تواند نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از زمین خواری، معرفی فرصت های سرمایه گذاری و تعیین اموال دولت داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: استان ۲۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد که حدنگاری و اجرای طرح کاداستر می تواند حدود و مرزبندی آنها را مشخص کند.
در همین حال سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران روز گذشته اعلام کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی و دولتی استان اسناد تک برگ کاداستری صادر شده است.
منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، به نقل از علیرضا عندلیبی گزارش داده بود: با توجه به اهمیت اجرای طرح کاداستر در پیشگیری از تخلف و تعرض به اراضی ملی و رفع مشکلات ثبتی و در راستای اقدامات جهشی سال جاری در قالب طرح ۹ در ۹۹، اجرای این طرح به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار در دستور کار جدی منابع طبیعی قرار دارد.
طرح کاداستر، طرحی برای تعیین محدوده زمین ها با کاربری ها و موقعیت های مختلف است.


کد مطلب: 5114

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5114/۲۰۰-هزار-هکتار-اراضی-استان-تهران-حدنگاری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir